Wycieczka w Beskid Śląski

05-06.06.2017roku uczniowie klas IIIa, IIIb i IV przebywali na wycieczce, w stolicy Beskidu Śląskiego – Wiśle.

Gościliśmy w przyjaznym Hotelu Krokus położonym tuż nad centrum Wisły, na południowym zboczu Partecznika, w pięknym miejscu z widokiem na Czantorię, Soszów Wielki oraz Stożek.

Spędziliśmy niezapomniane, pełne wrażeń i przygód dwa dni, podczas których odpoczywaliśmy, zwiedzaliśmy, poznawaliśmy kulturę i przyrodę beskidzką. Uczestniczyliśmy w licznych wycieczkach.

Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy było miasto Bielsko-Biała gdzie niebywałą atrakcją była jazda kolejką linową. Mogliśmy również zakosztować górskiej wędrówki podchodząc do schroniska na Szyndzielni. Następnie odwiedziliśmy najciekawsze miejsca w Wiśle: Galerię Adama Małysza i skocznię narciarską im. Adama Małysza, Zaporę Wisła Czarne, Wodospad Czarne. Dzień zakończył się pieczeniem kiełbasek oraz zabawą dyskotekową.

Następnego dnia po śniadaniu wybraliśmy się do Leśnego Parku Niespodzianek w Ustroniu w którym uczestnicy spotkali się oko w oko z różnymi gatunkami leśnych zwierząt. Niektóre z nich można było nawet nakarmić i pogłaskać. Wielką atrakcją był także pokaz lotów ptaków drapieżnych. Uczniowie podziwiali piękno m.in. myszołowa, sokoła, agui czy też orła bielika. Ogromne wrażenie wywarł na wszystkich lot sokoła, który „spadał” z dużą prędkością na wypatrzoną zdobycz. Wizyta w parku zakończyła się na placu zabaw.

Później autokar zawiózł nas do Muzeum Beskidzkiego w Wiśle, w którym mieliśmy okazję zwiedzić zabytkowe obiekty oraz eksponaty z przeszłości. Mogliśmy z łatwością wyobrazić sobie jak wyglądało życie codzienne mieszkańców okolicy Wisły na początku ubiegłego wieku. Uczestniczyliśmy w lekcji  kowalstwa oraz uczyliśmy się w dawnej klasie.

Po obiadokolacji wyruszyliśmy w drogę powrotną podczas której nie mogło zabraknąć wizyty w McDonalds.

Wycieczkę zorganizowała pani Kamila Przybylska, a opiekę nad dziećmi sprawowały pani Mirosława Majchrowska i pani Izabela Żurek.

Serdecznie podziękowanie za wspaniale przygotowany i poprowadzony wyjazd Panu Leszkowi Jakubowskiemu z Biura Turystycznego Lech Tour w Częstochowie.

Nasz Facebook
Ważne informacje

Zespół Szkolno- Przedszkolny w Kościelcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych

i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://spkoscielec.pl/